Thursday 10 September 2009

'You don't always have to be so good Sofia'

Okej, jag behover vila. Jag ar helt slut, det har varit en alldeles for hard vecka for mig. Jag har jobbat otroligt mycket och tidigast varit hemma vid 19.30 tiden. Igar kom jag hem vid midnatt. Jag har inte sovit mer an fyra-fem timmar per natt och har fortfarande inte riktigt lyckats fa i mig tillrackligt bransle.
Dessutom har tjejen som skulle flyttat in med mig i Nunhead angrat sig, i sista sekunden, sa nu har jag nagot mer att stressa over.

Min supervisor pa Priory ss till mig idag 'You don't always have to be so good, Sofia'.
Tals att tanka pa. Jag tror att jag behover sova. Men jag har en uppsats att skriva pa, en lagenhet att flytta till och all the rest.
Vila bor man annars dor man, hors senare.

3 comments:

Stina i London said...

Jag haller med! Man ska inte alltid vara sa duktig... Men samtidigt, vad gor man da?

Jag blir galen ibland nar folk sager det till mig for tyvarr ar det inte alltid man har sa mycket val.

Har man en utbildning att avsluta, en lagenhet som maste betalas och ett jobb att skota sa ar det inte sa latt att trappa ner.

Sa istallet for att saga till dig att du inte behover vara so good sa kan jag i stallet onska dig lycka till och hoppas att det loser sig snart. Plus att jag finns har om det ar nagot jag kan gora!

Kraaaaaaaaaaaaaam

Anonymous said...

Hej Sofia,

Mitt namn är Sofia (haha) Hellsten och jag planerar att åka till London för att jobba lite från och med i höst, 14:e september närmare bestämt.
Jag är 20 år gammal och ordningsam, även om jag gillar att gå ut och dansa ibland :)
Jag röker inte och har inga allergier. Gillar att pyssla, baka, promenera, sy, dricka gott vin och laga mat! Och så shoppa och gå på konserter såklart! (nu lät det där nästan som en kontaktannons men det var bara för att ge dig en lite bild av mig)

Just nu letar jag efter boende och tycker att det skulle vara toppen att vara inneboende/dela lägenhet med någon. Jag är mycket van att bo med människor jag inte känner till en början, jag gillar att knyta nya kontakter (jag var utbytesstudent i Japan under ett år och överlevde allt vad värdfamiljer heter!)

Ditt rum låter verkligen jätteintressant, så jag hoppas hoppas det finns kvar!
Kanske har du några blider att skicka??

Hälsningar
Sofia, sofia_hellsten@hotmail.com

Anna said...

Du har helt rätt. Ibland måste man stänga av, annars blir man tokig! Jag ser själv fram emot att stänga av om ett par tre veckor :-)

Kan jag göra något för att hjälpa dig hitta flatmate tror du? Vi har förlängt en massa kontrakt åt folk på jobbet nu så det kan mycket väl hända att det finns intressanter - och i så fall kan ju jag voucha för att de är okej. Om du vill att jag försöker kan du kanske maila mig detaljerna så skickar jag runt ett mail till dem jag tror kan vara sugna?

Jättekramar från mig. Hoppas att du har haft en skön, lugn söndag!