Saturday 19 September 2009

den arga tonårs-musiken

Karin påminde mig om ännu mer sådan musik som jag brukade lyssna på som tonåring. Limp Bizkit som Karin skrev om i sin kommentar var några riktiga favoriter, jag har några alldeles speciella minnen till deras musik och var därför tvungen att lyssna på några gamla godingar på Spotify. Men, jag kom inte genom många låtar...herre gud, det enda de skriker om är fuck you och all annan business. Dessutom är det tok för mycket bas för mitt liking. Jag provade även att lyssna på Korn som jag hade en stor inramad poster av i mitt sovrum, men det gick inte heller. Till sist försökte jag mig på Marilyn Manson som jag brukade hedra och älska högt men det kändes mest konstigt. Den enda musiken som jag fortfarande kan tänkas lyssna på är Rage Against the Machine, det är ju lite kul i alla fall. Men Marilyn Manson liksom, hur fascinerad var jag av en man som leker med maskar?

Jag var väldigt arg som tonåring, upplevde den tiden i mitt liv som otroligt jobbig, har förträngt det mesta av det...inte så konstigt om jag lyssnade på sådan arg musik på högsta volym hela tiden!

1 comment:

Matilda said...

Hahaha.. känns som vi lyssnade p åsamma skräp. Kan bara inte förstå det idag heller.. :p


Jag gillar dock än RATM o lite andra band jag lyssnade på, men Limp Bizkit! haha.