Tuesday 29 September 2009

Mission accomplished

Jag kom hem strax före klockan 16 idag, herre gud, jag tror inte jag har varit hemma från jobbet på flera år. Det gör inte så mycket att jag var tvungen att gå upp vid 05.45 även om det kändes lite tungt just då.

Mitt nya jobb på Ingleside Young Womens Therapeutic home är än så länge väldigt lugnt och jag känner mig väldigt avslappand både med personalen och tjejerna som bor där vilket jag tycker är otroligt viktigt. På morgonen då jag började klockan 7 am var väldigt lugn, jag satt bara och läse genom en massa assessments, drack tea och småpratade med min nya kollega Michaela. Tre av tjejerna går faktiskt i skolan om dagarna så vi hade bara en som var hemma, jag lyckades få upp denna tonåring ur sängen klockan 11! Success! Jag lyckades även att motivera henne till att inte gå runt i PJs hela dagen, sedan tog hon och jag en tur till vårt lokala café. Efter det lyckades jag även få henne att sätta sig ner och göra 40 minuters av school work.
Detta är progress mina damer och herrar, man måste ju börja någonstans och bara att få någon ur sängen kan vara svårt nog.

Men jag måste säga att jag tycker att det är otroligt kul att jobba med dessa struliga tonåringar, jag kan verkligen relatera till dem på så många sätt och vis.
'F off', slänga i dörrarna, 'I dont caaaaaaaaaaaaaaaaare', 'Shut up'...'ARRRRRRRRRRRRRRRRRRGH'....jag är tillbaka i tonårsvärlden, jag fattar dealen and I love it!

1 comment:

karin said...

oh vad roligt att du ar nojd, kanon!