Sunday 6 September 2009

en kansla av ensamhet

Sa, nu sitter jag har hemma i EJ's lagenhet i Peckham i sodra London. Jag flyttar in i min lagenhet pa fredag och bor darfor har hemma hos Emma Jane i fem dagar. Hon ar i Italien sa jag ar alldeles ensam. Katterna ar hemma hos min kompis Paula for att slippa flyttstressen.

Det enda jag kanner nu ar att jag vill aka hem. Hem till min lagenhet i Islington, hem till Angelika och Ida som har varit som en familj for mig, hem till mina katter. Hem.

Det kanns verkligen konstigt.

Ah, nu ska sluta sitta har och i stallet ta cykeln forbi min nya lagenhet i Nunhead, utforska omradet lite...och sluta tanka pa vad jag har 'forlorat' och i stallet inrikta mig pa det jag har vunnit. En hel ny del av London att upptacka!

1 comment:

Stina i London said...

Uscha, forstar verkligen om det kanns lite jobbigt. Du ar ju verkligen mellan bostader och forrutom att det sakert var jobbigt att lamna din tidigare bostad sa forstar jag verkligen att du langtar efter att fa komma i ordning i din nya bostad.

Jag ar sjukt hemma beroende, jag maste kunna kanna att det finns nagot som jag kan kalla hem, annars far jag panik.

Onskar jag kunde ge dig varlden storsta kram!