Wednesday 4 November 2009

action!



Jag har inte bloggat så mycket som jag brukar göra. Vet inte riktigt varför, det känns som att jag inte har så mycket att säga för tillfället.

Jag är väldigt nyfiken på framtiden, jag säger upp mig på fredag och kommer därmed bli arbetslös. WE-F-ING-HOOOO! I am so excited. Det är spännande att sätta saker på spel, det kommer göra mig supermotiverad. Ni vet, nu måste jag hitta ett jobb. Det är ungefär som att sitta och skriva på en uppsats natten innan deadline och skaka av adrenalin. För visst älskar jag det, jag älskar kicken av spänning och...'will I make it?'. Jag har aldrig tidigare gjort en sådan sak som jag ska göra nu, säga upp mig utan att ha hittat ett nytt jobb först. Men jag har tro och hopp om att det kommer att bli bra, jag ser inga direkta faror med det hela. Visst, jag kanske inte kommer hitta ett drömjobb på en gång, men då kan jag ju bara tempa eller något så länge.

Något jag har tänkt en ganska mycket på sista tiden är just detta med att ta beslut, ansvar för mitt eget liv och en massa annat. Jag brukade vara en tjej som var fylld av självömkan, ångest, klagan etcetra. En stor del till varför jag säger upp mig från mitt jobb är att jag vägrar att bli en miserable bitch. Jag vägrar gå runt och klaga på att jag inte trivs utan att göra något till att förändra saken.
Jag har alltidett val, antingen försöker jag göra det bästa av situationen och se till att trivas, eller om jag inte kan det så får jag leta efter något annat.
Detta är något jag först fick lära mig när jag blev nykter, min mentor vägrade att tycka synd om mig och sa till mig att bara 'get on with IT'. Visst lyssnade hon, men inte en enda gång sa hon 'oh poooor you!'. Nej, det var hårda ord och inga vaggvisor, jag lärde mig snabbt att jag inte kunde förvänta mig förändring utan någon action, mitt liv eller det sättet jag mådde skulle inte helt magiskt bli annorlunda om inte jag tog mitt ansvar och gjorde något åt det.
Again, amazing what you can learn as a 24-year old!

Night night x

No comments: