Wednesday 18 November 2009

welcome to my world

Idag satt jag i sängen och sökte jobb. Samtidigt tänkte jag på presentationen som ska vara klar tills i morgon. Och mitt projekt som jag skriver på. Så jag samlade ihop mina papper och tog en promenad ner till Petit Tou och började skriva på min presentation. Samtidigt som jag tänkte på alla jobb jag borde söka. Och självklart, på allt annat jag kunde göra med min lediga tid. Som att skriva en bok, starta en blogg/mötesplats, forska om bodydysmorphia....allt detta går runt i mitt huvud vilket gör det ganska så svårt att fokusera på just det jag bör göra, den stunden. Dessutom får jag även dåligt samvete för min låga koncentration. Eller låg och låg, jag vet inte vad jag skulle kalla den..utspridd kanske. Min hjärna är bara extremt aktiv.

Därför blir det lätt så att jag sitter uppe mitt i natten och pluggar, precis som i natt. Jag har inte riktigt energi eller tid till att tänka på alla de andra miljoner saker som jag vill eller bör göra. Tydligen gör Paulo Cohelo samma sak, så jag antar att det är okej.

2 comments:

Matilda said...

Gud, jag är precis likadan. Och idag lpg jag superfebrig, trött o färdig.. o ändå fick jag panik på allt jag måste göra.

Karin said...

nattskola? yes please.