Monday 9 November 2009

first day of the unemployed




Här har ni min utsikt från soffan - pyamas, kaffe och katterna - Regina Spektors nya skiva på Spotify. Jag känner mig positiv och lugn, vaknade däremot upp med en massa negativa tankar, funderade på att ligga kvar i sängen och gömma mig, men blev snabbt påmind om att det faktiskt inte gör någonting bättre. Tro mig, trots att jag väldigt ofta 'comes across' till människor som superpositiv så är det verkligen inte min default setting.

En bra start på morgonen är viktigt för mig - kaffe, gröt och min 24 Hours a Day från Hazelden hjälper mig att komma igång. Det är så lätt att börja dagen med att ha dåligt morgonhumör, ni vet, man vaknar, tänker på allt hemskt som kan hända, förstorar upp det tusen miljoner gånger, och sedan fortsätter man dagen med att leva i ett negativt tankemönster baserat i rädsla. Det gäller att bryta mönsret om man vill ha en produktiv dag, få saker och ting gjort. Jag kan verkligen rekommendera en meditation/daily reflectionbok - det är superbra om man vill bli påmind om det ljusa i livet, personlig utveckling etcetra.

Jag söker jobb, det är jättekul (well, det är det jag sitter och säger till mig själv...fake it to make it!) , och vill jättegärna ha biljetter till Regina Spektors konsert på Hammersmith Apollo den 4e December...men det är slutsålt, snyft.

1 comment:

Matilda said...

Jaaa men absolut! :D Hade ändå ingen att gå med.. :( Men tänkte ändå gå för jag ska minsann se Regina! men än roligare att ha sällskap. :D