Monday 30 November 2009

Twilight



OH MY GOD, i kväll var jag och såg den andra Twilight-filmen New Moon. Jag hade inte sett den första men det spelade ingen roll, jag älskade den. Filmen må vara en cheesy teenage-movie, men gud vad den har många budskap om relationer, co-dependency, ont och gott, frestelse, etcetra. Författaren lyckades till och med få in lite domestic violence i det hela - en sagovärld! Jakten efter lycka, det tomma gapet inombords som ständigt måste fyllas, dramatiken av en förälskelse, av en ung tonårstjejs liv - behovet av uppmärksamhet. Att förälska sig i någon eller något som är allt man själv inte är, det farliga och spännande, det annorlunda. Allt, allt fanns verkligen där. Det var nästan som att se mig själv när jag var femton år gammal igen. Och nitton också, för den delen.

Nej, sovdags nu, tidig start i morgon bitti!

2 comments:

Marliina said...

Jag har hort fran manga hall att den ska vara bra. Sjalv vantar jag pa att Lovefilm ska skicka Twilight till mig sa jag forst kan se den och sedan New Moon :)

Linn said...

Jag är säkert inte den första som råder dig att göra följande: SE DEN FÖRSTA FILMEN! Föll du pladask för den här, ja, då tror jag starkt att du faller för "del ett" också. All we need is love!