Saturday 14 November 2009

Watch out....



Jag har gått in i en hyperintensiv postitiv period igen, har en massa energi, är jäkligt effektiv, lever i faith och i ACTION.

Igår fick jag en påminnelse om hur jag har lyckats gå från att hata mig själv till att älska mig själv, och hur jag på den vägen har förändrats. Jag började sikta mot ett ideal, jag ville förändras, jag ville leva mitt lev annorlunda. Mitt ideal kallade jag 'The Best Sofia', och jag hade alltid henne i tankarna när jag befann mig i en situation som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera. Jag försökte alltid att tänka, 'Vad skulle den Bästa Sofia gjort i den här situationen, hur skulle hon bete sig, hur skulle hon hantera den?'. Och även om jag inte kände att jag hade modet, så försökte jag alltid bete mig som den Bästa Sofia. Inte som den gamla Sofia som jag aldrig lyckades att känna mig stolt över. Det tog i mot i början, för min första instinkt var ofta att bete mig som jag brukade göra, det vill säga, skita i allt, vara oärlig, inte stå upp för mig själv, inte ta ansvar, inte ha tro...

I just want to say, HELL YEAH, life is awesome!

2 comments:

Linnea Fridh said...

Var du pa MEZE CAFE igar kanske? (a) Jag laser din blogg och sag nagon som var valdirgt lik dig, jag bor pa Internationell Student House namligen och har atit dar varje dag sen jag kom :D

Kram Linnea

Linnea Fridh said...

Haha, vad roligt! Ja, det ska jag verkligen gora! Jag stannar tills pa torsdag (: