Saturday 21 November 2009

afterwards

Började skriva ett inlägg om festen jag var på igår, men det kändes så otroligt falskt så jag var tvungen att sudda ut det.
Ni vet hur det är, man går till ett album launch, dina vänner som spelar i bandet är fantastiska, det är deras kväll, de ska precis släppa sitt andra album.

Jag gick fram till trummisen i bandet som brukade vara en god vän till mig, vi har inte setts på länge. Ganska snart så upptäcker jag hur smal hon är, hur små hennes pupiller är, hur hon skäms, hur hon inte riktigt är närvsrande så som på en annan planet.

Fan också. Jag vet inte riktigt om jag kan stå och se på medans människor jag bryr mig om sakta kör in i en betongvägg.

1 comment:

Linn said...

Gött att du suddade ut skiten - inte bara för bloggens skull utan för din egen skull. Att du dumpat drogerna. Kan inte annat än att hoppas att din vänner vågar göra samma sak en vacker dag. För grym, det är vad du är!