Wednesday 10 March 2010

Fear not

Godmorgon käre läsare!

Jag slockande vid kl 1 igår natt, vaknade strax före 5 i morse i någon slags panik. Lyckades somna om och klev ur sängen vid halv sju.

Jag är otroligt nervös. Rädd, rädd, rädd. Tankarna går på allt som kan gå fel. Jag har svårt att andas.

Nu sitter jag här och försöker att få lite lugn, har läst i min meditationsbok och inser att jag faktiskt inte har något att vara rädd för. Med tro och hopp så kommer det att gå bra. Jag följer endast den vägen det är meningen att jag ska gå. Det som är läskigt är att det är nytt! Jag vet inte vad som kommer att hända.

Just det. Nytt är läskigt. Nervositet är mänskligt. Det kan vara bra att påminna sig om.

Ha en fin dag - nu ska jag gå och köpa rengöringsgrejer eftersom städhjälpen kommer idag, sedan blir det skola resten av dagen.
Höres!
Sx

1 comment:

Katarina said...

Jag läste nåt så bra nån stans. Det var nåt i stil med att rädslan är ett tecken på att du väljer rätt, du känner dig rädd för att det här är så viktigt och betyder så mycket för dig. Följ din passion. Vad är det värsta som kan hända-egentligen?! Och är det egentligen så farligt. Läste på en annan blogg om en tjej som dog i cancer 26 år gammal. Hon dog på sin födelsedag. Det var så mycket hon inte hann med. Så det gäller att våga göra det man vill medan man kan!