Monday 8 March 2010

Jag vill aldrig glömma

Jag trivs otroligt bra med mitt liv för tillfället, det händer massvis och det är otroligt spännande. Jag mår bra!

Samtidigt så är det något som inte känns lika bra. Den 29e Juli 2007 tog jag min sista drink av alkohol och min sista drog. Det var den värsta dagen i mitt liv, men den räddade mig. Där började min resa till ett nytt liv. Äntligen sökte jag hjälp och genom AA/NA har mitt liv transformerats till 100% de senaste 2.5 åren. Från att ha varit en hjälplös otroligt osäker, deprimerad och ångestfylld tjej så är jag den jag är idag, någon som jag älskar och trivs med att vara.

Det jag inte mår särskilt bra över är hur lite jag har engagerat mig i AA den senaste tiden. Det är nästan som att jag har glömt bort vart jag kommer från, vart jag har lärt mig allt jag vet om livet idag, allt det som har gjort mig till den jag är idag.
Det känns inte bra, jag är rädd att glömma, jag är rädd att bli en sådan som slutar engagera mig i AA för att livet är så jäkla bra, för att sedan krasha neråt som aldrig förr.

Dags att ta mig i kragen och inse mitt ansvar. Inte för att det är ett fritidsintresse, utan för att det har räddat både mitt liv och min sanity, så många gånger. Vore jobbigt att glömma en sådan sak!

No comments: