Tuesday 23 March 2010

'Nej!'

Jag har kännt mig väldigt stressad den senaste tiden, mycket på grund av att det har varit mycket att göra. Det säger sig själv att plugga en krävande master på universitetet, jobba 20 timmar i veckan plus starta eget företag leder till stress eftersom det är många olika saker jag måste tänka på.

Just nu känns allt lite för mycket, även små saker som att ringa ett telefonsamtal eller bara göra roliga saker som att träffa kompisar. Att jag dessutom går in i varje situation och känner att jag behöver prestera gör att ingenting blir lättare, för då går det till slut inte ens att ha roligt.

Efter år att inte många gånger tackat nej till saker och ting ska jag försöka bryta ett mönster. Jag måste lära mig att säga nej, även till de saker jag tycker är roligt. Mitt liv är väldigt krävande och jag kommer att börja göra prioriteringar. Det kommer verkligen vara en självkänsla-uppgift till mig själv, att sänka ribban, inse att alla 'måsten' i mitt liv inte behöver vara där, och prova det där med att säga 'nej'.

Wish me luck! :)

1 comment:

barajagjohanna said...

Lycka till med det! Jag tror det är skitviktigt, det där. Har själv fått lära mig det.