Saturday 6 March 2010

Städerska fixad

Jag har äntligen fixat så att jag får en städerska som kommer hem till mig på onsdag och fixar röran här hemma. Gud så skönt!

Det kan tyckas konstigt, att jag som ung tjej anlitat en städerska, men det är faktiskt inte alls speciellt dyrt här i England, dessutom är jag så otroligt upptagen och uppbokad att jag inte hinner med städning. Klart jag skulle kunna klara av det själv, men jag satsar hellre på att ta hand om mig själv genom att tillåta att sova några timmar extra samt satsa på mitt företag. Jag försökte kliva ur sängen kl 6 igår morse för att städa, men det gick helt enkelt inte eftersom jag levt på ca 5 timmars sömn varje natt i två veckor. Att jag sedan alltid springer hemifrån vid kl 9 på morgonen för att komma hem vid midnatt gör det inte mycket lättare. Precis som min vän Emma Jane sa igår, hon anlitar inte städerska för att hon har en massa pengar till övers, utan för att hennes hem skulle se ut som ett bombnedslag om hon inte gjorde det!

Så nu ska det bli otroligt skönt att ha någon som kommer en gång i veckan - så sipper jag bo i detta bombnedslag.

1 comment:

Zaba said...

LOL vad svenskt att ursäkta sig för att ha städerska. Strunta i den löjliga svenska pigdebatten, det är ett jobb därav är människan inte underdåning någon och debatten är redundant.

Skulle själv ha städerska om jag bara hade råd, Jupp inte dyrt här men för mycket för min budget :)