Thursday 18 March 2010

Perfektionist....ehm, javisst!

Shit, idag känns det verkligen som jag måste äta en hel del av min egen Go Love Yourself medicin...

Jag har verkligen märkt av min perfektionism idag, herre gud, inom vissa områden har jag verkligen otroligt höga krav på mig själv. Det är helt galet! Och självklart är jag säkerligen den sista människan i min omgivning som märker av det. Grejen är att jag inte är perfektionism i alla delar av mitt liv, bara de delarna jag verkligen bryr mig om, som t.ex företagandet. I skolan är jag inte alls särskilt hård mot mig själv, nöjer mig om jag klarar av det och orkar inte stressa upp mig för ingenting. Men när det gäller GoLy så är den en helt annan visa.

Ska nog ta och fundera vidare på det och skriva mer om det när jag finner tid.
Perfektionism i all ära, men när jag hör från en god vän till mig att det faktiskt är 'okej att sova' så börjar även jag förstå att jag är lite dömmer mig själv alldeles för mycket och förväntar mig mycket mer än vad jag någonsin skulle förvänta mig av någon annan människa.

Yadda, yadda, yadda - min dag har varit bra hitills, mysig frulle med Stina, en massa jobb, en snabblunch med EJ, och nu sitter jag och väntar på Anuk - sedan blir det Awareness Centre för hela slanten och förhoppningsvis en sen middag med EJ i Clapham efteråt.

Laters xx

No comments: