Monday 8 February 2010

Att följa sitt hjärta, inte sin hjärna

Jag håller just nu på med något som jag aldrig någonsin gjort förut.
Att starta eget företag är en stor grej för mig och det är otroligt roligt, spännande, läskigt, och nervöst.

Det är faktiskt något jag aldrig har drömt om att göra, mestadels för att jag aldrig har trott att jag har det som krävs för att klara av en sådan sak.
Men med den personlighetsförändring jag har genomgått blommar mer och mer saker upp, och helt plötsligt har jag förvandlats till någon som får en ide´ i huvudet och gör den till verklighet. Detta är helt nytt för mig, förut var det väldigt mycket snack men väldigt lite business.

Klart att jag i vissa stunder undrar vad sjutton det är jag håller på med. Klart jag vissa sekunder känner för att blåsa av allting - men det är i dessa stunder jag väljer att följa mitt hjärta.

Mitt projekt känns så himla rätt. Det har hitills inte varit en svår kamp till att få saker och ting att fungera, allting har glidit på med ett otroligt flyt. Jag har frågat om hjälp, och fått det. Jag har frågat efter passande metoder, och fått tips. Jag frågade efter en perfekt lokal, och fick det med. Utan blod, svett och tårar.

Hjärnan skriker ibland. NEJ NEJ, STÄLL IN! Magkänslan skriker, GO GO GO, you know this is your thing!
Som tur är lyssnar jag knappt aldrig till min hjärna utan är i full kontakt med magkänslan, hjärtat, kalla det vad du vill, och det är den känslan som har tagit mig där jag är idag.

Så du som sitter där med dina drömmar, tro på dig själv, det är bara du själv som sätter hinder för dig själv - kom ihåg det!

1 comment:

Zsuzsi said...

Du inspirerar som alltid! Foretaget kommer att ga jattebra och om ett ar har du nog den dar lagenheten i Borough ska du se :D