Sunday 7 February 2010

Yumchaa och sociala relationer

Godförmiddag kära vänner!

Morgonen började med en telefonkonferens, en väldigt intressant sådan. Den handlade om självkänsla och sociala relationer. Jag berättade om mina egna erfarenheter om hur jag förut var så otroligt självcentrerad och ständigt oroade mig för vad andra människor tyckte och tänkte om mig. Denna pressen som jag la på mig själv gjorde att jag upplevde sociala sammahang som fruktansvärda. Jag trodde att alla tittade på mig, att alla la märke till hur jag såg ut, de orden jag valde, plus att de alla dömde mig till 100%. Det jag senare fick lära mig var att det är nog mest jag som iaktar mig själv, dömer mig själv och så vidare. De flesta människor är mer eller mindre självcentrerade, så guess what, när du står där och oroar dig för hur du ska uttrycka dig, eller hur du är klädd, så gör alla andra i rummet precis samma sak - det vill säga, du behöver inte oroa dig eftersom alla andra är fullt upptagna med att vara lika självcentrerade som du....

Nu ska jag göra mig i ordning och dra in till Soho för att möta Sara på Yumchaa. Blir lite jobb idag eftersom den första distanskursen sätter igång nästa vecka och jag har en hel del att förbereda. Plus att jag har en uppsats att jobba på också! Men det är kul att ha mycket att göra, jag älskar att ha mitt projekt att engagera mig i. Det ger mig mer energi än vad det tar, konstigt nog.

Hörs senare!

No comments: