Thursday 11 February 2010

Dagens i-land problem

En kille i min klass har tydligen blivit lite smått förälskad i mig.
AND IT IS NOT MUTUAL!!!

Att han dessutom gärna vill prata om det, jag menar, herre gud, vi pluggar ju faktiskt psykologi och terapi, då måste man väl prata om allt eller?
Nej, det tycker faktiskt inte jag. För jag har ingenting och säga. Så därför är jag så taskig mot den stackars killen, att när han nervöst sitter och försöker prata med mig om sina känslor och att han jättegärna vill ta med mig ut på en dejt, vad gör jag då?
Jo, drar upp laptopen och börjar prata med en kompis på Gmail. Och säger något som...'HUH??? Oh, really..hm, yes huhuh, busy busy!'.

Slår dövörat till ordentligt.

Nej, jag är inte övertraumatiserad av före detta förhållanden eller rädd för kärleken.
Jag är bara totalt ointresserad. Sorry, inget övers till analys.
Förutom att jag kanske borde varit lite snällare mot honom? :)

2 comments:

Matilda said...

Men om denna stackar visste nåt om psykologin när de kommer till kärlek så hade han inte pratat om sina känslor! De har så mkt att lära de där små liven.

Tycker dit beteende är fullt normalt, jag hade också reagerat så trots jag inte ens har samma bakgrund som du.

Anna said...

Oj vad jobbigt, sådant är hemskt (men ändå lite småkomiskt när man läser om det) men jag förstår precis hur du agerar!