Saturday 6 February 2010

Världens fräckaste council flat

Idag var jag hemma hos min kompis Goran. Vi fixade mina flyers till Go Love Yourself. Goran bor på nittonde våningen i en lägenhet som ligger på en estate. Ni som bor i Sverige och inte fattar innebörden av en estate i London, så tänk er miljonprogrammet (kallas det så?), ni vet, otroligt fula stora gråa, smutsiga betonghus...

Hur som helst blev jag otroligt förvånad över Gorans lägenhet på estaten i Oval. Högst uppe i huset på nittonde våningen bor han i en helt fantastisk etagelägenhet. Jag tänkte mig att den skulle vara liten, lågt i tag, små fönster, ni vet - helt utan karaktär. Men JISSES! Bamsestora fönster med en otrolig utsikt över hela London, skitfräckt inrett, takterass...jag blev faktiskt chockad. Jag skulle helt klart kunna bo på en estate om jag fick en sådan lägenhet som Gorans! Jag kände mig inte ens höjdrädd där uppe, så tagen var jag.

Annars har dagen varit rätt så lugn, Stina och Emsan var här på en supermysig sleep over, sedan fick jag skjuts av Mats till Oval...jobbade med Goran i några timmar, åkte sedan in till stan för möte och fika. Nu är jag hemma, har ätit Marks and Spencers red thai gryta och tittat på tre Secret Diary of a London Call Girl avsnitt. Nu ska jag jobba lite, är otroligt danssugen men men...det får bli en annan dag.

Sxx

3 comments:

Stina i London said...

HAHAHA! Klockrent :)

Unknown said...

Tack Mats!!!

Em said...

hahaha! Mats... Still saying: annan del av Koping var din inspiration ;)