Sunday 21 February 2010

Sunday morning

Ibland kan jag verkligen sakna Islington. En morgon som denna skulle jag verkligen vilja kunna gå iväg till franska cafeet som gjorde de bästa almond croissants i hela London till mig och Angelika. Angelika och jag åt alltid frukost tillsammans på helgerna, och det är konstigt att man kan sakna något litet så mycket.

Hur som helst. Jag har haft en bra helg, fredags var jag ute och dansade i Soho, igår åt jag middag med Cara inne i stan för att sedan ta tunnelbanan upp till Camden för att fira världens bästa Idas födelsedag. Det var jättekul att träffa alla igen - men varför ska det fortfarande vara så förbaskat kallt? Förra året var det mycket varmare i alutet av februari...
Kom just på det att jag ska hem till Sverige på torsdag, vad ska jag ha för skor? Jag har inga skor som klarar snön där hemma - och ingen vinterjacka som är tillräckligt varmt heller!

Nej, nu ska jag gå iväg och köpa kattmat samt frukost till mig. Suck, ibland vore en pojkvän bra att ha. :)

1 comment:

barajagjohanna said...

Jaadu, det är ju en massa snö i det här landet, så skor för snö är nästan ett måste. Å andra sidan är det många stockholmare som går i lågskor i tyg, så du klarar dig nog... :)

Jag har haft Converse i snön, men då med raggsockor i med tanke på kylan.

Hur länge blir du i Sverige?