Wednesday 24 February 2010

Stop apologising!

Jag brukade be om ursäkt väldigt mycket förut. Jag sa 'sorry' eller förlåt för allting, hela tiden. Det brukade göra människor i min omgivning ganska irriterade, men jag kunde inte riktigt sluta. Det var nästan som att jag bad om ursäkt för min existens!

Nu förtiden har jag verkligen dragit ner på mitt ursäktande och gör det endast när det verkligen finns en anledning till det. Men jag märker hur vanligt detta är bland andra människor, så så fort någon gör det i mitt sällskap säger jag oftast...'Stop apologising!', vilket oftast resulterar i ett 'Sorry' eller 'förlåt' som svar tillbaka...haha , vad roliga vi människor är.

Hur som helst så är det faktiskt, i mina ögon, ganska oattraktivt med människor som hela tiden ber om ursäkt för att de överhuvudtaget finns till - eller vad tycker ni?

2 comments:

Marie said...

det där låter som mig, säger sorry alldeles för mkt. Men det är svårt att lägga av när det har blivit till en sån vana. Får försöka sätta munkavel på mig själv för du har rätt. Det är korkat!

Vicki said...

Jag håller med om det du säger, och kan även känna igen mig själv i det. Det är synd att så många faktiskt ber om ursäkt för det mesta, men det är en träningssak att kunna be om ursäkt vid "rätt" tillfällen ;)
Intressant blogg du har förresten! :D