Monday 22 February 2010

Relationer

"Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Love like you've never been hurt and live like it's heaven on Earth."


Dansar gör jag verkligen i kväll. Ni som känner mig i det verkliga livet vet att jag har en guilty pleasure, nämligen att dansa i köket.

Citatet ovan är något jag försöker leva mitt liv efter. För mig handlar det mycket om att alltid tro på det bästa - många människor, inklusive mig själv, lever så mycket i rädsla. Hela tiden går man runt och tänker 'What if?', 'Tänk om det skulle hända?' 'Och vad skulle de andra tycka?' .

Det där med att dansa som att inte någon tittar på har jag inget större problem med. Det är ganska lätt att träna upp, man ställer sig bara på dansgolvet, säger till sig själv att ingen tittar på dig, och sedan börjar skaka lite på de olika kroppsdelarna. :)

Sjunga som om ingen lyssnar tycker jag inte heller är så svårt - däremot kämpar jag mycket med 'Love like you've never been hurt' och försöker utveckla mig inom detta området. Det här med relationer är något jag har fått jobba otroligt mycket på, och på den senaste tiden har jag också lärt mig en hel del om varför jag tycker att det är så svårt.
En utav anledningarna till att jag faktiskt har lidit lite i olika relationer, inte bara kärleksrelationer utav även vänskapsrelationer, är för att jag har otroligt svårt att lita på människor. Inte på det sättet att jag tror att de sprida rykten om mig eller inte hålla en hemlighet, utan jag har svårt att lita på att människor verkligen uppskattar mig för den jag är. Så någonting jag har jobbat på den senaste tiden är att lära mig att lita på människor i min omgivning och identfiera allt negativt tvivel som min hjärna tycker om att utsöndra som BULLSHIT.

Det här med kärleksrelationer är ju något jag har sopat under mattan i en massa år, men där har jag också massor att lära! Min bild utav förhållanden och män har endast varit baserad på min egen erfarenhet, vilken inte är den bästa. Men på samma sätt har det också gjort så att jag har generaliserat min bild av det hela vilket har gjort att mitt tankesätt runt det hela har varit ganska 'skewed'. Jag måste alltså lära om mig det mesta som har med kärleksrelationer och män att göra - spännande, eller hur?

Hur som helst handlar det om att ha hopp och inte vara rädd. Love like you never been hurt var det va?

Nu har jag en massa jobb med distanskursen att göra, mina deltagare är så himla duktiga! Så glad jag blir att det verkligen fungerar för dem. :)

1 comment:

Marie said...

Love like you've never been hurt...
Fan va nice det hade vart att kunna göra det.