Friday 26 February 2010

To do: As little as possible

Började dagen med taxi, slutade med taxi.
Den första taxibilen , klockan 08.25 var en svart Londoncab som tog mig och tio månader gamla S samt hans mammma till University College London för att hjälpa till med lite forskning i deras babylab.

Den andra taxibilen var en Stockholm Kurir som tog mig från centralstationen till Älvsjö klockan 01.30.

Där mellan har jag jobbat, fått en massa mail jag inte hunnit svarat på, missat telefonsamtal men även ringt upp dessa viktiga människor.
Svarat på frågan...'So, how do you do it? Working and doing your MSc at the same time?
Jag svarade: 'Well, I work two days a week, my MSc is part time, and I have just started my own business'.

Jag älskar att ha många bollar i luften men sover dåligt när jag är stressad och känner mig en aningens förvirrad av att ha så mycket i huvudet. Därför ska jag nu under helgen i Sverige fokusera på en enda sak: att göra så lite som möjligt och släppa allt som har med ideer, mail, hemsida, floating workshops, paketpris, skatt....att göra.

Godnatt från ett väldigt snöigt Stockholm.

2 comments:

barajagjohanna said...

Älvsjö? Åh, men det är ju i princip där jag bor!

Hoppas du har det bra i Sverige!

barajagjohanna said...

Och jag i Östberga. :)