Thursday 18 February 2010

Inspiration

I förmiddags träffade jag min kompis N från Southampton som är i London med jobbet. Och WOW vilken inspiration den tjejen är.

När jag först lärde känna N brukade vi mötas i Angel och ta bussen in till stan tillsammans. Hon hade mörka ringar runt ögonen, använde sig av laxatives, åt ingenting, brukade gå runt mataffärer i timmar för att försöka köpa mat och tog ständiga återfall med alkohol och droger. Supersmal, ingen energi och riktigt anorektisk.

Idag, 2.5 år senare sitter samma tjej bredvid mig, är gravid i fjärde månaden efter att inte haft mens i flera år, har blivit headhundted för ett jobb i London, skrattar, är glad, ser otroligt jäkla hälsosam ut och äter precis vad hon vill. Hon har ingen matplan, och hon har inga regler för vad hon kan eller inte kan äta. Hon äter tre mål om dagen samt två eller tre mellanmål, om hon känner för att äta choklad så gör hon det, om hon känner för att äta 12 bitar sushi så gör hon det. Hon har bara en regel som hon följer - hon sitter aldrig och funderar på om hon ska eller inte ska äta, hon äter.

Jag tycker detta är så jäkla häftigt, hon är en otrolig tjej och en väldigt stor inspiration för mig och andra runt omkring mig. Att vi idag satt på ett cafe i Soho och pratade om hur jag har startat eget företag och hon glatt äter en kaka och är gravid är ett under. Jag förstår inte riktigt hur vi har lyckats att förändra våra liv så mycket under en relativt kort tid, och hur vi från att ha varit otroligt hopplösa, negativa, hjälplösa fall idag lever hälsosamma liv, med positivitet, hopp och en otrolig kraft att göra det vi vill och följa våra drömmar.

Från hopplös till inspirerande. WOW, är allting jag har att säga. It works, it really does. Jag är så otroligt tacksam till alla runt omkring mig och det stöd jag har fått, det jag har lärt mig, hur människor runt omkring mig har varit där för mig, och hur jag lyckades vända på mitt liv innan det var försent. Jag tänker aldrig sluta förmedla hopp, jag tänker aldrig sluta prata om det, aldrig sluta vara tacksam. För det räddar människors liv, precis som det andra människor sa till mig räddade mitt liv en gång i tiden. Stop? Never.

No comments: