Monday 5 October 2009

en fylld rumpficka

På min cykeltur till Richmond idag så stod jag vid ett rödljus då jag plötsligt hörde ett kluckande skratt bakom mig.
Jag tittade bakom mig och där stod en medelålders manlig cyklist sa med ett stort flin på ansiktet 'You know, your pocket stuffed with things does not make your bum look very attractive'...(när jag cyklar längre sträckor tar jag endast med nyklar, mobil och pengar i min lilla rump-ficka på cykelbyxorna för att slippa ta med väska)
Mitt svar till mannens kommentar var 'Excuse me??' plus en otroligt ond och 'FUCK YOU' -blick. Han såg lite generad ut och mumlade något om att 'oh maybe not such an appropiate thing to say to a young women...¨

Nu undrar jag, en sådan sak är väl inte 'appropiate' att säga till någon människa överhuvudtaget? Eller är det okej att gå och slänga ur sig kommentarer som dessa till främlingar vi ser på gatan?

Nej, det tycker inte jag i alla fall. Och bara därför tänker jag fortsätta pula ner grejer i min rump-ficka så det ser ännu konstigare ut!

3 comments:

Stina i London said...

Men varfor lagger sig manniskor i? Jag forstar verkligen inte att dom inte kan skota sitt!

Tycker du ska fortsatta anvanda din rumpficka, det ar val det den ar dar for??

Kram

Karin said...

Om du vill kan du fa gora prao med mej pa fredag sa ska du fa hora vad till synes respektabla kostym-personer sager till mej (o inte klockan 4 pa morgonen heller - tidigt pa kvallen kastar de alla inhibitions).

Det kanske kunde bli en intressatn psykologi-studie dessutom - folk visar ju sitt ratta jag etc hahaha.

kom ihag att stoppa nat i den andra fickan ocksa bara sa du inte blir sned :)

ha det bra!
kram

barajagjohanna said...

Go girl!

Med risk för att låta lite... bitter och generaliserande, men... typiskt karljävlar att säga något sådant.