Thursday 29 October 2009

Stop wanting, start appreciating.

Vaknade alldeles för tidigt i morse. Har ont i ryggen, nacken, dessutom verkar det som om jag tappat bort min ipod-sladd. Strax efter jag slutat leta lyckades jag sparka foten mot sängkanten.

Efter att ha svurit, förbannat mig och kännt att allting bara är åt skogen så satte jag mig ner, lyssnade på The Mountain Goats som sjunger 'I am proud to be alive'.
Vilken jäkla påminnelse. Och helt plötsligt kändes allt mycket bättre. Nu ska jag försöka komma ihåg det under dagen, och gå efter mottot...'Stop wanting, start appreciating.'

1 comment:

Karin (hultan) said...

Hm, viktig tanke det där! Jag ska försöka anamma det idag jag också... Jag har precis flyttat, och även om det är många saker jag är mer nöjd med i den här lägenheten än i min gamla, så finns det fortfarande saker jag är mindre nöjd med också... Och även om jag inser att jag inte kan få allt, så undrar jag ändå om jag i alla fall skulle kunna få det lite bättre nån annanstans?

Men, jag ska ge det lite tid här. I alla fall ett tag försöka stop wanting och start appreciating. Och parallellt med boendefunderingar så är jag rätt bra på att just uppskatta och vara glad över att jag äntligen är här, i mitt London, görandes det jag vill! Men det är alltid bra att bli påmind om, så, tack för det :)