Tuesday 13 October 2009

stepping stone

Åh, jag klarade det! Nu är jag hemma efter mitt 16-timmars pass på jobbet och jag är superdupertrött. Dagen gick otroligt fort, jag hade en hel del att göra och det var jättekul, jag tycker om nya utmaningar och jag har lärt mig en hel del.
En stor del av dagen ägnade jag till att göra risk assessments, careplan och goal writing för den tjejen jag är keyworker för.

Känslorna om mitt nya jobb är väldigt mycket upp och ner just nu, idag har jag verkligen stormtrivts och jag tycker att det är jättekul när jag har mycket spännande saker att göra. Företaget som jag jobbar för håller precis även på att förändra hela sättet de jobbar på så det är spännande, vi ska bli ännu mer terapeutiska än vi är och det finns många möjligheter till att få bra training inom olika delar av terapiområdet. Jag skulle jättegärna vidareutbilda mig till att bli drama-terapeut en dag, så om jag stannar kvar med Ingleside så kan man ju alltid hoppas på en sådan investering. :)

Men det är väl just det, jag känner mig ganska så underbetald för det jobbet jag har samt den utbildningen jag har. Grejen är den eftersom jobbet är baserat i Surrey och inte i centrala London, så blir också lönerna lite lägre. Och om man är van med en innerstads-lön som jag så klart att det känns lite trist att gå ner en tredjedel i lön för tio timmars mer jobb per vecka!
Samtidigt ser jag verkligen mitt jobb på Ingelside som en 'stepping stone' (vad säger man på svenska?) till något annat, det är en utmärkt ställe att lära sig på och få den erfarenhet jag behöver för att kunna gå vidare i min karriär.

Men i morgon är det dags för tio timmar på universitetet och sedan är jag ledig på torsdag, gud så skönt det ska bli. Nej, nu blir det bad och sedan sängdags. Godnatt på er.

1 comment:

Anonymous said...

stepping stone = språngbräda (gud vad det ordet ser konstigt ut!)