Thursday 1 October 2009

really f-ing mellow

Jag älskar verkligen mitt nya jobb! Det är en sådan underbar känsla att trivas på jobbet, eftersom jag inte gjort det på flera år. Och jag är inte alls lika trött längre, jag jobbar mycket kortare dagar, endast 8 timmar per dag i stället för 11 och dessutom tycker jag att det är roligt när jag är där.

När jag var i Kroatien under sommare så bestämde jag mig att försöka leva ett lugnare liv, inte springa runt som en galning. Och jag har faktiskt lugnat ner mig lite. Jag trivs i mitt nya hem, jag har inget mot att bara vara. Det känns inte så obehagligt längre. Förut klarade jag inte riktigt av att vara still, det var för mycket att tänka på då. Så därför behövde jag distrahera min lilla hjärna genom att alltid hålla igång. Nu, de senaste veckorna har jag faktiskt varit hemma ganska mycket. Idag kom jag hem strax efter halv fyra, gud så skönt det är med dessa korta arbetsdagar, sedan gick jag på en promenad till East Dulwich för att gå till banken, sedan lite shopping på ett bamsestort Sainsburys, sedan promenad hem. Efter det blev det lite snack och så med min härliga granne. Och nu har jag lagat mat, klappat kissarna, pratat i telefon med mamma och pappa...och jag känner mig nöjd.
Jag har liksom inget större behov av att vara ute och flänga runt över hela London och uppleva en miljon saker. Jag tror mycket med att jag trivs så bra på jobbet har något med det att göra också, om man spenderar 11 timmar om dagen på ett jobb som man hatar så känner man ju naturligtvis att man vill spendera det lilla som är kvar av dygnet åt något som är roligt.

Jag känner mig så himla lugn. So f-ing mellow så jag inte riktigt tror på det.

Nej, nu ska jag sluta blogga, lyssna på radio och strosa runt här hemma i lägenheten. Det är faktiskt riktigt trevligt.

No comments: