Sunday 18 October 2009

off the wagon

Jag äger ingen TV . Den gav jag bort innan jag flyttade söderut eftersom jag aldrig tittar på TV ändå , så x-factor och annat som visas på dumburken är aldrig något som jag vet något om. Men i kväll började folk prata om Whitney Houstons uppträdande, att hon hade varit helt borta, så jag var tvungen att kolla upp det på You Tube. Speciellt eftersom jag i morse sett videoklippet nedan från Operah.

Jag tänker inte göra det mer publikt än vad det redan är. Whitney har gått ned i träsket igen. Fy sjutton vad synd. Kan ni tänka er att vakna upp med en baksmälla i morgon efter några års nykterhet, och dessutom få veta att man har visat upp det på TV dessutom? Gud vilken ångest, jag mår dåligt bara jag tänker på det.

Varför lät dem henne uppträda undrar jag? Är det ingen där ute som kan tänka sig att ta lite ansvar? Men nej, Whitney skulle göra sin comeback i UK och därför skulle hon upp på scenen, vare sig hon är full som en åsna och hög som ett hus.

Kanske försökte dem att stoppa henne, inte vet jag.

Det är sorgligt. Det såg så hoppfullt ut. Jag tänkte, att om Whitney klarar det, så kanske det finns hopp för andra nedgångna talanger, som Amy Winehouse till exempel.

Hoppas du kommer tillbaka Whitney.

1 comment:

Stina i London said...

As I wroten on FB...

Det ar galet att TV inte tar mer ansvar! Jag blir less pa att allt handlar om pengar hela tiden och dessutom sa blir man fortvivlad med tanke pa att dessa stora artister ska vara forebilder for alla beginners i showen.

Att det ens far ga till pa det viset tycker jag ar ofattbart, aven for Whitneys egen skull. Kanske det ar bast att inse att showbiz is no more for henne. Kanske hon skulle dra sig tillbaka, ta hand om sig sjalv och se till att ma bra i forsta hand?

Utanfor rampljuset...