Saturday 26 December 2009

2009

Hittade en lista inne hos Matilda, alltid lika bra när man inte har något vettigare för sig. So..here it is, the 2009!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag fick min första manikyr! Stort va? :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag tror inte att jag hade några nyårslöften. Men jag kan säga att jag tror att jag hade mål, och dessa har jag arbetat med att uppfylla.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Min syrra blev trebarnsmamma, Melker kom till världen!

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, ingen som stod mig nära. Men en bekant dog under tragiska omständigheter.

5. Vilka länder besökte du?

Sverige, Italien, Slovenien och Kroatien.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?

Saknar vore inte rätt ord, men det finns något jag skulle vilja kunna känna som jag ska försöka arbeta mig till under 2010.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Den 11 September, när jag flyttade från mina extrasystrar Ida och Angelika i Islington. Det låter inte som en stor grej men det var nästan som att flytta hemifrån en andra gång, bort från sin extrafamilj och till en ny del av London.

8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag inte längre oroar mig så mycket, att jag finner det mycket lättare med människor och relationer, att jag vågar tro på mig själv och mina beslut.

9. Största misstaget?


Jag ångrar faktiskt ingenting av det jag har gjort, förutom de fula plaststolarna jag köpte på IKEA, de var skitsvåra att få ihop och är inte alls särskilt sköna eller fina. Grrr.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Några magsjukor och förkylningar har jag åkt på, samt några cykelolyckor. :)

11. Bästa köpet?


Min nya minidator som jag köpte för några veckor sedan. Den väger cirka 1 kg, har 8 timmars batteritid och är så liten och prakitskt, väldigt lätt att bara stoppa ner i handväskan om man vill jobba eller plugga hemifrån.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Nöjen som att äta ute, cykeln samt resor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min cykling, stunder med vänner, att jag kände mig hjälsam och behövd, Kroatien-resan, att min bror klarade sin stora operation.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?


Ja, Hot Chip (Over and Over), Candi Staton (You've got the love), Ane Brun, White Lies (To Lose My Life) , Tarrus Riley (She's Royal).

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?


Jag var absolut gladare år 2008 eftersom jag fortfarande till en stor del var på ett litet rosa moln, men 2009 har självklart varit mycket bättre under många år tidigare. 2009 har varit ett väldigt lärorikt år och jag har utvecklats massvis, jag känner att jag är mycket mognare nu än någonsin tidigare och jag har mycket mer insikt till hur jag själv fungerar så på något sätt känner jag mig lyckligare än någonsin just på grund av min egna personliga utveckling.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Trott mer på mig själv!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?


Skjutit upp på saker och ting.

18. Hur tillbringar du julen?


I London med mamma och pappa och kissarna.

19. Blev du kär i år?


Nepp...eller jo föresten, i min cykel!

20. Favoritprogram på TV?

Äger fortfarande ingen TV

21. Bästa boken du läste i år?

Veronica Decides to Die av Paulo Cohelo.

22. Största musikaliska upptäckten?

White Lies

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Önskar mig faktiskt sällan något

25. Något du önskade dig men inte fick?

Se ovan

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?


Brunchade med vänner i Islington

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nja, njä, jag är rätt nöjd faktiskt!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Feminint

29. Vad fick dig att må bra?

Att hitta en 'purpose' och min lilla mental diet - ska fortsätta med den i det nya året. Cyklingen fick mig också att känna mig på topp!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Robert Downie Jr........

31. Vem saknade du?

Anna Panna Stekte Fläsk som bosatt sig i Madrid

32. De bästa nya människorna du träffade?

Bloggtjejerna, Gina från jobbet och Cassie, min landlady och nyfunna vän!

No comments: