Sunday 20 December 2009

f*cking hiliarious




Igår kväll annordnade jag och Emma Jane en liten julmiddag för våra vänner hemma hos mig, och det var vekligen lyckat, f*cking hilarious som vi säger! Mina extra-systrar Anglika och Ida med respektive kom, och Emma Janes kompis Cassie (som även är min landlady) med pojkvän kom med. Jag och EJ lagade mat - en otroligt god potatisgratäng, kyckling, köttbullar, lax och skinka. Alkoholfri glögg som fördrink och apple crumble till efterätt...mmmuuums! Vi lyckades även riktigt bra få plats för alla i mitt kök/vardagsrum, med hjälp av stolar från Emma Jane's lägenhet....
Mest imponerande är nog att vi lyckades laga ihop en sådan stor middag med mina köksredskap - jag äger endast en kastrull och en stekpanna, har en pytteliten kökskniv (snarare fruktkniv) och inte så mycket bestick heller...hrm..men det gick!
(Mamma det där med praktiska julklappar kanske var en bra ide ändå...)



Hur som helst hade vi en toppenkväll. Jag är lyckligt lottad med kompisar som är väldigt lätta att umgås med - vi skrattade så att vi grät, speciellt när både Emma Jane och Rowan förvandlades till rosa katter...nej, vi är inte särskilt vuxna utav oss, våra kalas ligger snarare på samma nivå som ett lågstadiekalas - tro mig.

No comments: