Tuesday 1 December 2009

getting there

Okej, det mycket bättre med uppsatsen idag - igår fick jag nämligen inte mycket gjort eftersom jag satt och torterade mig själv med 'du kan ingenting' skitsnacket. Så idag bestämde jag mig för att ha en inställning om att min uppsats är helt otroligt fantastiskt bra, ja , faktiskt den bästa i världshistorien och att min lärare kommer att jubla när han läser den. Den kommer att vara så bra att proffessor Alebery faktiskt kommer att sluta forska om automaticity eftersom min uppsats kommer att få honom att förstå...
Well, jag kör helt enkelt 'fake it to make it' metoden vilket gör det hemskt mycket lättare att prestera, utan prestationsångest. Så i stället för att sitta och säga till mig själv 'FYYYYY vad tråkigt detta är, ush vad dåligt det blir, jag kan ju ingenting, blä blä blä...' så har jag i stället suttit och tänkt 'detta är ju helt fantastiskt roligt och jag är ju faktiskt helt fantastiskt duktig och smart!'.

En annan sak som gör det lättare att gå någonstans där inget internet, inga katter, ingen flatmate, ingen städning, ingen börja-öva-på-en-massa-sånger tillfälle finns.

Nu så, där tog min rast slut och jag ska återgå till den underbart roliga nobel-pris vinnanden uppsatsen jag skriver på. It is SO much FUN. Hej svej!

No comments: