Friday 25 December 2009

Jul i Nunhead



God jul mina kära läsare.
Jag har en riktig gran i år, den köpte jag nere i vårt lilla minicentrum i Nunhead och fick den hemkörd...hittade även jättesöta julgrans-dekorationer, favoriten är helt klart den lilla fågeln. Är den inte gullig? Jag har en skitsnygg ängel i toppen, hon är en riktig glamorös lady, visar henne en annan dag tror jag.

Jag, mamma och pappa som är här på besök har haft en msyig och lugn jul en massa god mat, musikal och midnattsmässa på St Paul's Cathedral. Gulliga Stina och Jens hade hållit platser åt oss, tack vännen!

Idag har vi ätit en traditionell brittish chistmas dinner med turkey with all the trimmings, christmas pudding och mince pie...eller där ljög jag, mamma och pappa åt christmas pudding men jag tog en brownie i stället. :) Hattar fick vi ha på huvudet och mamma klädde ut sig till ren och vi använde henne som ett litet 'pricka renens horn' spel...haha, det var roligt!
Nu kollar vi på film, Closer, med norsk text eftersom det inte finns svenska subtitles...blir lättare för mammsen och pappsen på det viset även om jag mest tycker att det är irriterande med textat nu förtiden.

God jul allihopa!

No comments: