Tuesday 22 December 2009

view



Det snöade i London idag, och allt blev till plask. Hela staden körde fast. Allt slutade fungera.
Har någon hört talas om vinterdäck eller sandning i det här landet kanske? Nej gud nej! Kostar på tok för mycket med pengar.

Så här sitter jag mitt i natten och lyssnar på Nick Drake. Tankarna susar runt i huvudet, jag känner att jag borde sova men har ingen större lust. Jag älskar att sitta uppe på nätterna när alla andra sover. Ingen eller ingenting som stör, bara jag, mina ord, och Nick Drake. Nick Drake, vilken underbar musiker. Han blev bara 26 år gammal, släppte sin debutskiva när han var 20 år - jag förstår inte hur man som en ung 20-årig kan lyckas skriva sådana texter som han gjorde. Genius.

1 comment:

Fröken Förvirrad said...

Gud va mysigt du verkar ha det. Nick Drake är underbar. Vi hörs. Massor med snöiga kramar från Sverige där jag befinner mej ett par dagar till :)