Tuesday 8 December 2009

Lugna gatan

Ni kanske har märkt att jag inte alls uppdaterar lika mycket som jag brukar göra...jag känner nämligen att jag inte har så mycket att skriva om. Mitt liv har fövandlats till lugna gatan. Ni vet hur mycket jag alltid gjorde för några månader sedan? Jag cyklade som en galning, dansade verenda helg fram till småtimmarna, jobbade, pluggade, kort sagt - jag levde ett väldigt aktivt liv.

Nu under hösten har jag lugnat ner mig, och det kanske är därför jag inte skriver lika mycket. Jag tror jag har lyckats hitta en ganska bra balans i mitt liv där jag hinner med både att ha roligt, att göra det jag måste, och även ta det lite lugnt då och då. Det betyder självklart inte att jag bara sitter hemma och tittar på tv hela dagarna, hur skulle det gå till föresten, jag äger ju ingen tv? Utan jag ser bara till att jag slipper stressa runt som en galning och boka in någonting för varenda minut. Jag pluggar, söker en massa jobb (får inte så mycket respons tyvärr), går på promenader, springer, går på möten, träffar vänner, sjunger, går på spelningar etc.

Jobbsökandet går lite segt, jag söker jobb varenda dag men får inte så mycket respons, vet inte om det är för att jag är överkvalificerad/underkvalificerad/kass på att skriva cover letters/eller mitt i en recession....men jag ger inte upp, jag får inte panik heller, jag har en Plan B om det går åt skogen. Jag har i alla fall lyckats skaffa en praktikplats med egna klienter, weho, äntligen har jag fått några testkaniner för min positive CBT terapi...are you scared? :)

Nu sitter jag på ett kafe i East Dulwich och söker massvis med jobb, dricker pepparmint te och äter en mince pie - lugna gatan, lika bra att njuta av det innan man kastas in i 9-5 jobbstressen igen.

1 comment:

CarolineEiLondon said...

Hej! Du ar ju fantastisk!! jag ar hemskt garna forsoksperson till CBT da jag ar i stort behov av det sjalv just nu. Lat mig veta! KRAM