Monday 28 December 2009

My mum and dad ROCKS

Ush vad jag har saknat mamma och pappa i kväll, fånigt va? Jag är otroligt lyckligt lottad att ha en väldigt bra relation med mina föräldrar, och den har blivit mycket bättre nu de senaste två åren enligt mig i alla fall, mest kanske på grund av att jag är ärlig och inte lever något knepigt dubbelliv!
Dessutom vet dem precis vad jag tycker om...titta bara.


Pappa tyckte att jag behövde en kapphängare i hallen, och därför gick hann iväg och köpte spik, skruv och skruvmejsel medans jag valde dessa fina krokar. När vi kom hem skruvade han fast den också, sicken dunderpappa man har! Hängaren passar verkligen in i min lägenhet eftersom den är inrett i en old fashion style.



Mamma hade hittat detta kakfat i Sverige och gav mig det i julklapp. Ni som känner mig väl vet hur mycket jag älskar allt som har att göra med fika, kakor etc så därför är det mycket uppskattat. Färgen är dessutom suverän eftersom det är samma färg som mina kaffekoppar. Kitch, I LIKE IT. :)

2 comments:

Stina i London said...

Ah sa fint, det ar verkligen gulligt av dom. Det ar de sma sakerna som raknas och just sanna saker som far en att kanna att givaren verkligen vet 'vem man ar'.

Du fortjanar verligen dina trevliga foraldrar!

Kram

Matilda said...

Snygga krokar! Och inte minst ett fint ROSA kakfat! :D

Nog för jag inte levt ett dubbeliv, men min relation med mina föräldrar har också blivit bättre med tiden. Jag tror ibland att som tonåring (t.ex.) så tror man att det bara är upp till föräldrarna att "make an effort". För inte ska man väl själv anstränga sig för en bra relation till dem?
Men nu när jag är äldre har jag förstått det handlar att mötas på vägen, att båda sidor bör anstränga sig.

Kram