Tuesday 15 December 2009

Direkt från East Dulwich

I morse vaknade jag och var på ett sådant otroligt dåligt humör, alla mina negativa tankar satte verkligen klorna i mig och att jag dessutom vaknade efter klockan 8 gav mig ett ännu sämre samvete...

Jag tänkte att det nog inte skulle bli bättre av att ligga kvar i sängen och hoppas på att mitt 'state of mind' skulle förändras så jag klev upp, gick till köket, tände ett ljus, satte på tevatten och läste ur min 24h book. Saker kändes lite lättare, solen sken och jag insåg att allting kanske inte är så jobbigt som jag får för mig. Det var inte förens jag läste lite mer litteratur om mitt lilla projekt på internet som jag insåg att jag under denna vecka inte har tillåtelse att tänka negativa tankar om någonting, inte ens om att byta min överfulla sopkorg på toaletten! För det är de små sakerna som påverkar my state of mind så har jag inte råd att på något sätt och vis vara negativ. Över någonting.

Som tur är det bara sju dagar, mer klarar man tydligen inta av enligt författaren som har skrivit ihop programmet som jag gör.

Men vet ni vad? Även om det är ganska krävande att vara så otroligt medveten om sina tankar är det väldigt givande. Dessa två dagar har varit fantastiska, no struggle, allting har gått väldigt smidigit. Lovely lovely lovely, Everything is lovely!

Nu ska jag åka iväg till Brixton och sjunga i en kör nere i tunnelbanan, insamling för Amnesty - MERRY CHRISTMAS!

No comments: