Thursday 10 December 2009

my path

Jag har tänkt en hel del idag (nehä?). Jag har funderat över vad jag vill göra, vad jag ska göra, hur jag ska överkomma alla mina rädslor, vilken väg i livet jag ska välja.

Jag en dröm, och jag tror att jag måste följa den drömmen för att må bra. Annars blir det som att jag inte tillåter en del av mig själv att leva, som att jag ignorerar att den finns. Det kommer att sluta med att jag sitter där en gång, bitter och ångersam över något som jag aldrig gjorde. För att jag inte hade modet, tron och hoppet på att det skulle gå bra.

Ni vet hur mycket jag skriver om hur viktigt det är för mig att kunna vara mig själv, att inte bry sig om vad andra tycker, att våga tro på det man gör, den man är och sluta försöka passa in. Jag har verkligen lyckats göra det på vissa plan i mitt liv, men för mig handlar det om att leva med vissa principer in all my affairs som man säger på engelska. Och jag vet om att jag inte gör det nr det gäller saker som, karriär. Jag bryr mig alldeles för mycket om vad andra människor ska tycka och tänka, och dessutom lyssnar jag alldeles för mycket på mitt destruktiva skitsnacka som går runt uppe i hjärnan när det gäller jobb och karriär. De två kombinationerna av 'Jag är inte tillräckligt bra ' och 'Vad ska folk tycka?' leder mig till att söka jobb och gå någon slags career path som jag faktiskt egentligen inte är särskilt intresserad av. Jag går inte i mina drömmars riktning, jag går i min egen jädra förvirrade 'I am not good enough, eller detta kommer att göra andra människor nöjda' riktning.

Jag sitter och tittar på jobbannonser på internet och det är inte mycket som tilltalar mig. När min vän frågade mig idag 'So, what do you want to do?' var svaret självklart. Jag har svaret i min själ, i mina drömmar, något lever inom mig och jag ska hitta tro om att kunna göra något med det, låta det växa.

Är alldeles för blyg för att tala om för er vad det är dock! Haha, you'll have to wait and see. :)

Natti natti
S x



En liten snapshot från min och Maws kväll som spenderades med två kannor te och en massa prat om det jag just har skrivit om.

2 comments:

Marliina said...

"The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams."
Eleanor Roosevelt

Jag vet inte heller vad jag vill gora med min karriar, mitt liv. Jag kan sitta i timmar och kolla genom jobbanonser och inget tilltalar mig till 100% - iaf inte de jobben som jag ar kvalificerad att soka. Jag vet inte ens vad min drom ar...

Har du en drom sa folj den - det ar nog det basta sattet att gora sig sjalv lycklig!

Matilda said...

Jag tror på dig och dina drömma, då måste du också göra det. :)