Thursday 7 January 2010

can haz job ?

Jag börjar bli riktigt trött på att inte ha något jobb nu. Jag vet, jag sa upp mig med egen vilja och jag ångrar verkligen inte mitt beslut, men ändå, det är så otroligt trist. I försej pluggar jag, men jag trivs mycket bättre med att ha rutiner, en anledning att gå upp i tid på morgonen och ta sig iväg. Hur som helst har jag en intervju i morgon, det är bara för ett väldigt temporärt, men ack så viktigt, jobb. Har också en del intervjuer inbokade längre fram men inte för något jobb som börjar nu.

Förmiddagen spenderades till att söka jobb, när solen kröp fram bakom molnen tog jag mig iväg på en halkig promenad till en lokal pub här i närheten. Fortsatte med pluggande, jobbsök och lite Emmot Fox läsning framför brasan med en varm choklad (+grädde och marshmallows) framför brasan inne på puben. Mysigt! I kväll väntas dinner med allas vår Elliot och Emma Jane.
Roast dinner och profiteroles står på menyn tydligen, plus lite spiritual smack my bitch up och Love Actually. Swish swish, gotta go!

X

2 comments:

barajagjohanna said...

Hur mycket är du i skolan egentligen? Det känns som att din utbildning borde vara oerhört krävande, men inte särskilt mycket tid i skolan? Gör ni mycket på egen hand? Jag är nyfiken hur det fungerar. ;)

missionsparkle said...

Johanna> Min utbildning är inte på helfart utan endast deltid, 50%, så därför har jag lektioner 11 timmar i veckan, alltså en dag, plus praktik...så, 20 timmar?