Thursday 14 January 2010

I am amazing!

För några år sedan blev jag väldigt imponerad när jag träffade ett par människor som helt ärligt sa, att de tyckte om sig själva. Ja, inte bara tyckte om sig själva, utan sa något i stil med
'I am amazing!' .

Det var en väldigt stor inspiration för mig, att någon överhuvudtaget vågade erkänna en sådan sak. Sverige är ett sådant jantelag-samhälle att många är rädda för att de ska bli betraktade som skrytare så fort man säger något man är stolt över. Jag hoppas verkligen att detta är på väg att försvinna, eftersom jag tycker det är fel att inte känna sig trygg med att erkänna sin egen potential eller vara stolt över den man är.

Det här med att säga att man tycker om sig själv, eller faktiskt säga att man tycker att man är helt fantastiskt betyder inte att man ser ner på andra människor, eller sätter sig över andra människor på något vis. Jag träffar väldigt många människor som jag tycker är helt fantastiska och beundrandsvärda, alla på sitt eget vis.
Och jag säger det ofta till dem också! Inte för att jag vill verka snäll, utan för att jag menar det.

Så nu säger jag det, jag tycker att jag är en fantastisk människa. Jag är otroligt stolt över mig själv och min utveckling - och tänkte dela med mig lite utav Gloria Gaynor och 'I am what I am' till er kära läsare, vilken kvinna, snacka om att hon verkligen är stentuff!

1 comment: