Wednesday 27 January 2010

your heart´s desire

Jag är riktigt busig idag, sitter på en föreläsning i research methods och bloggar samtidigt...

Loggen är inlämnad, det blev 2500 ord om min personliga utveckling. Jag berättade allting, jag var så otroligt ärlig i den - personlig utveckling är kul men man måste kunna vara medveten om sig själv och villig att reflektera en hel del på sitt eget beteende.

I morse läste jag 'Your heart's desire' av Emmet Fox. Den handlar om hur du finner din purpose, din mening i ditt liv genom att öppna din själ till att höra 'your heart's desire'. Emmet Fox skriver om att det handlar om det du aldrig vågar berätta för någon, din hemligaste önskan, det som lever längst inne inom dig. Tyvärr är det få människor som helt och hållet vågar följa deras hjärta, saker som rädsla, skam, utomstående förväntingar håller oss tillbaka.

Jag är på ett litet mission detta år, och det är att hitta och följa mitt 'hearts desire'. Jag försöker att verkligen vara ärlig och lyssna på mitt innersta, skita i allt som stoppar mig att tro på det, och i stället bara leva. Leva och utvecklas.
Igår när jag var på ett möte läste jag något på väggen - 'Accept this sinful world as it is, not as you would like it to be'.

Ibland går saker och ting inte som jag hade tänkt mig. Det passar inte riktigt in i planeringen...det är det som mina tankar säger, men mitt hjärta säger något annat.
Så, därför ska jag, acceptera världen som den är, och förstå att jag inte har kontrollen över allt som händer, inte ens med mig själv, och acceptera det. Det kanske inte passar in i planen, men det kommer gå bra ändå.

Precis som min vän och klasskamrat Andrea sa idag 'Listen to your heart, not your head. Your heart is always your best friend, your head is not.'

Någon som fattar mitt flummande? :)

Dags för plugg.
XX

2 comments:

CArolineEiLondon said...

Ja! Jag fattar! Och jag ar sa glad att jag har formagan att fatta. Om du forstar vad jag menar. All the best! Vet du, "your on fire" at the moment och det ar sa kul att folja dig och bloggen, du verkar ha hittat din vag!!

Matilda said...

Du menar att huvudet t.ex. kan säga att du måste vara bäst i allt? att du måste ha mvg i allt, vara smalast, träna 5 dagar i veckan, träffa alla de där 300 vännerna regelbundet etc etc.. Men hjärtat kanske säger nåt helt annat?