Friday 15 January 2010

Om att arbeta hemifrån



Jag har suttit och arbetat på mitt projekt hela förmiddagen, och gud vad roligt det är! Har verkligen ingenting mot att forska, läsa massvis, skriva anteckningar när det gäller detta.

Nu ska jag ta mig iväg till min lokala pub och jobba därifrån i stället, ibland kan jag tycka att det är lättare att jobba utanför hemmet, eftersom min lägenhet är en plats där jag slappnar av, dansar runt i min pyamas, klappar kissarna, dricker kaffe, bloggar...och allt annat. Det är även skönt att komma ut óch få lite frisk luft, samt miljöombyte! Dessutom är puben dit jag ska jättemysig, med öppen brasa, varm choklad och gratis trådlöst internet. Låter kanske konstigt att jag ska till en pub att jobba, men tro mig, det är ett lugnt ställe dit många går och läser tidningen eller värmer sig med sina hundar efter en promenad i parken.

I kväll ska jag bli fotograferad av min käre vän Emma Jane till min nya hemsida samt diskutera design av flyer, header och logo. EXCITING! :)

2 comments:

Marliina said...

Alltid kul att ha nya projekt att engagera sig i! Ditt verkar verkligen super och jag hoppas kunna vara med!! :)

Anna said...

Nyfiken nu, vilken pub är det? Älskar sådana ställen, vi har ju Brockley Jack här men det är roligt att vidga sina vyer!

För övrigt jobbade jag jättemycket på puben när jag gick på universitetet. Jag är beroende av intryck och när jag bara satt hemma med datorn fick jag inte så mycket sådana - att sitta i ett hörn på puben med en kopp kaffe eller en cola och skriva uppsats var så himla mycket mer produktivt, man har folk att titta på, beteende att observera, kanske lite tyst musik och periodvis interaktion med andra omkring sig. Förstår dig precis med andra ord :)