Wednesday 6 January 2010

Snow day!

Det är tydligen röd dag i Sverige idag. Ni slipper tydligen gå till jobbet där hemma?
Här i UK har vi ingen röd dag, däremot så har det snöat...cirka 2 cm...och jag fick precis ett e-mail om att alla mina lektioner på universtitet är inställda pga att många lärare inte kan ta sig in till skolan eftersom de bor utanför London där det har snöat mycket mer. I detta landet använder man sig inte av vinterdäck och snöplogar är något man nog aldrig ens har sett förutom på film så därför blir det väldigt krångligt när det snöar.

Dessutom fick jag ett mail igår att deadlinen för min uppsats blivit flyttad tills nästa vecka, på grund av, ja just det, snön.
Can I just say, I LOVE SNOW DAYS! :)

2 comments:

Em said...

Gud vad skont stumpan! Behover jag saga att jag vet hur det ar med deadlines? Och hur manga ganger jag onskat sa att mina borde blivit framflyttade?

Kraaaaaam
Ems

Kajsa said...

Yay! Snön var orsak till att jag fick sluta halv fyra idag istället för 17:15!
Snö i London är guld. Dock är jag lite rädd att köra på de oplogade vägarna med mina sommardäck...