Friday 8 January 2010

my primary purpose

Jag kom på en sak i kväll.
Människor frågar mig om hur det går med jobbsökandet, jag säger hur det går (segt!) och följande fråga är nästan alltid....

VET DU VAD DU VILL GÖRA?

Och mitt ärligaste svar är, nej, verkligen inte. Jag trodde alltid att jag visste vad jag ville, men jag har sedan ett par månader förstått att det egentligen inte spelar så himla stor roll vad jag gör. Jag kommer alltid att vara jag. Jag kommer aldrig bli en yrkesroll, mitt yrke kommer aldrig förändra mig som person, ett jobb kommer aldrig att röra min själ på något sätt och vis.
Jag vet inte hur det är för er läsare, jag skriver bara om mig själv.

Därför har jag på något vis även förlorat intresse helt i det där med att göra någon slags karriär. Jag vill bara ha ett jobb som ger mig tillräckligt med resurser så att jag kan leva mitt liv som jag vill. Något annat är jag inte riktigt intresserad av. Visst, det är viktigt att trivas såklart, att känna att det där med att gå till jobbet inte är en hemsk sak jag måste göra varje morgon. Men det kommer aldrig, aldrig identifiera mig som person. Tror jag inte i alla fall, det är så jag känner nu, idag, kanske allt förändras om ett par år.

Mitt liv är så mycket större än ett jobb, karriär eller utbildning. Jag älskar verkligen det liv jag lever idag, men det har ingenting med skola och karriärsplaner att göra. Min verklighet är så mycket mer än det. Jag, som person, är så mycket mer än det där materiella. Jag älskar att läsa spirituella skrifter och om personlig utveckling, jag älskar att hjälpa andra människor finna sig själva och finna ljuset igen, jag älskar att sitta uppe sent om kvällarna och prata om allt sånt, läsa högt ur böcker, med min goda vän. Det är mitt liv. Så länge jag har det och ständigt utvecklas som person, ständigt är öppen för att ta ett steg till, lära mig mer, så är jag nöjd.

Jag läste någonstans idag att det finns en plan för oss alla, att vi alla har en purpose i våra liv, och om du väntar och ser så kommer du att få veta vad det är du är gjord för att göra. Jag tänkte...WOW...jag undrar vad det är jag ska göra.
Men sen kom jag ju på, att det vet jag ju redan. Och jag gör det redan. Jag lever i ljuset. Jag har överlevt en sjukdom som dödar så många andra människor, och hjälper andra människor att hitta sitt eget ljus. That is my purpose.
WOW O WOW!

Godnatt x

1 comment:

Karin said...

Ah vad bra, du skriver exakt som jag kanner.

hoppas du kommer pa nagot!