Friday 26 June 2009

Båtliv



Igår var jag och hälsade på min kompis Andrea som bor på en narrowboat på en kanal i Hackney, nära Hackney Marshes. Och jag blev riktigt avundsjuk. Hon bor som i en instängd hamn på sin lilla båt och vi lagade mat och satt ute i solen och åt. Vi hade gäss, ankor och svanar runt om oss och det var tyst. Det kändes inte som att man var i London överhuvudtaget! Hon odlar grönsaker på taket och får gå och hämta posten på sitt lokala bibliotek. På båten har hon kök, sovrum, badrum och allt man kan tänkas behöva. Det är ganska litet men otroligt mysigt! Och detta betalar hon endast £200 i månaden för vilket är inte är mycket pengar för att ha ett eget ställe att bo på i zon 2 i London.
Jag köpte med mig vegan-cupcakes från Mother Earth till efterätt, jättegott.

För en minut blev jag sugen att själv flytta in på en båt med mina kissar, men sen kom jag att tänka på de där toaletterna som man måste tömma själv...yeeeak. Förutom det skulle det nog vara ganska mysigt. :)

No comments: