Friday 26 June 2009

Michael Jackson?

Jag hade tänkt att skriva om mitt besök på min kompis Andrea's husbåt idag, hur underbart det måste vara att bo på en båt på en kanal i centrala London...men, jag kan inte.

Jag är i shock med resten av världen. Kan inte förstå att Michael Jackson är död. Han har ju alltid funnits där. Vi som är uppvuxna på 80-talet med Michael som en utav de största stjärnorna förstår nog vad jag menar. Han har alltid varit där, och nu finns han inte längre.
Tänk att mina framtida barn kommer att tänka på Michael Jackson som jag tänker på Marilyn Monroe. Någon man hör talas om, någon vars musik som spelas och någon man ser på bild.

Konstigt.

Jag vet inte vad jag känner, men visst är det sorgligt. Michael Jackson var en otrolig artist, och trots allt som har sagts om honom så vet vi inte om något utav det är sant - han lyckades ju aldrig bli dömd. Hur som helst, tragiskt liv för en stort stjärna. Hoppas han har det bra där han är nu.
Och jag tror att vi alla kommer att fortsätta dansa till Michael's musik!

No comments: