Monday 29 June 2009

Sexy?

Igår fick jag ett textmeddelande från en kille som kom upp till mig på the Double Club i Lördags kväll och tyckte att jag var 'amazing', han hade tydligen 'noticed' mig hela kvällen och tyckte det var bäst att ta mitt telefonnummer innan jag sprang iväg, så att han kunde bjuda ut mig på middag.

Tyvärr tror jag att hans chanser rök igår när han började sitt textmeddelande med
'Hi there sexy girl...' .
Först och främst, jag har inget som helst problem med att människor tycker att jag är sexig, men jag hatar att bli kallad det från människor jag inte känner. Dessutom, viktigast av allt, så tycker jag att en kille som väljer att skriva 'Hi sexy' i ett första meddelande till någon endast pekar på en sak. På något sätt tycker jag att det visar att han endast vill en sak, eller har jag fel?
Jag har valt att inte svara på meddelandet, jag blev faktiskt ganska äcklad när jag fick det, mycket för att det påminner om gamla ex-pojkvänner.
Jag är värd SÅ MYCKET MER än någon som kallar mig för 'sexy'.

2 comments:

Zaba said...

Håller med dig helt, han låter desperat och krystad...Låter som att jag inte tycker du är sexig nu men det är ju inte det jag menar.

Allt annat hade varit bättre.

Stina i London said...

Herregud, jag haller helt med. Kanns bara desperat pa nagot vis och folk som uttrycker sig sa spelar oftast bara ett spel anda. Det kanns OK att skriva sa till nagon som man ar i ett forhallande med, men nagon man inte kanner ar bara fel.