Tuesday 23 June 2009

moody cow

Åh, jag är på ett sådant pissigt humör. Gick runt på Tesco efter jobbet och var nära att brista i gråt eftersom jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle äta. Ville slänga avokados i väggen och kasta kyckling i golvet.
Nej, jag kan inte skylla på pms!
Det är jobbet igen. Jag tror det är dags att säga 'tack och hej'. Jag har klagat tillräckligt nu, jag struntar i om jag ska behöva gå ner i lön och flytta från min underbara lägenhet. It is just not worth it. Varenda morgon när jag åker dit känns det bara fel. Det passar inte mig, jag är inte ett dugg intresserar av det jag gör, jag utvecklas inte, det finns inte någon chans till promotion och jag har slutat lära mig. Det enda jag får är pengar.

Så i kväll har jag surat, beklagat mig, varit arg, ätit glass och sökt jobb.
Ett utav jobben jag sökte var som outreach worker för homeless people. Det låter underbart, tänk att få göra lite nytta där folk verkligen behöver hjälp. I stället för en massa bortskämda överklass människor som inte fattar hur man ska ta hand om sina egna barn.

Tack och hej!

6 comments:

Tiina said...

Oj, är det så illa så gör du helt rätt i att byta jobb! Här märks det tydligt att pengar betyder inte lycka, hellre ska man göra nåt man tycker om och få lite mindre betalt än göra nåt man ogillar och få bra betalt. Hellre lycklig än rik helt enkelt! :)

Anonymous said...

jobbet later ju riktigt intressant. Lycka till med det.

xx Linda

Stina i London said...

Ja jag haller med, dags att byta! Uscha det ar sa jobbigt da man inte mar bra pa jobbet och det gynnar ju ingen. Jag hoppas du hittar nagot bra riktigt snart.

Kram

Matilda said...

Jag har mått skit pga. mitt jobb, och de blir ju tyvärr inte till de bättre av att stanna. Så lycka till med jobbsökandet!

Anonymous said...

Faktiskt du, min asikt ar om det kanns fel sa stick medans du har ett val!
jag funderade sa lange om inte jag skulle sluta och det gar inte att gora sitt basta nar man vantrivs, och det gick ju som det gick!

hoppas det loser sej!

SW said...

Ni har helt rätt - samtidigt är jag rädd för att byta jobb, fånigt va?