Tuesday 9 June 2009

Kvällens dejt

Jaha, då har man varit på en astråkig dejt! Den varade inte mer än 55 minuter. Killen verkade rädd. Otroligt nervös. Och det är inget fel med det...men jag blev så uttråkad. Så efter 55 minuter kollade jag på klockan och sa 'Oh well, this has been lovely but I have got to dash off!'.
Cyklist och allt var han också. Men en mountainbiker som inte cyklade i London, för att han är rädd att cykla vilse. INTE MIN TYP.

Ni tror säkert att jag är världens kräsnaste, att jag inte ger dem en chans...men så är inte läget, dock träffar jag inte ofta män som jag faktiskt kan tänka mig att spendera lite tid med.

Det hjälper dessutom inte att jag inte blir attraherad av Mr Ordinary. Jag älskar karasmatiska människor, alla mina nära vänner har ganska starka personligheter och mycket karisma. Men jag träffar sällan män som har något utav just det. Samtidigt kan det ju vara en sak som inte syns på första eller andra dejten, men gosh, när man känner att man blir uttråkad efter 10 minuter så tror jag inte att det är ett bra tecken.

Dessutom är det alltid samma sak. Människor blir alltid lika förvånade när man inte dricker alkohol. Jag pratar alltid bort det och typ skrattar bort följdfrågan...'WHY???'.

Åh gud jag är så uttråkad med detta dejtande. Det är allt jag har att säga.

6 comments:

Alexandra said...

jag är också trött på besvikelser. men man kan ju inte tvinga sig att gilla någon! och män som är rädda för att gå/cykla/åka vilse... det är ju roligt att tappa bort sig och upptäcka nya saker!

Stina i London said...

Det lat som en udda kille! Sakert trevlig, men som du sager ar det ju ingen ide att slosa tid pa folk som trakar ut en.

Sen ar det inte fel att vara krasen, man fortjanar ju det basta och att slosa sin egen och nagon annans tid ar ju ingen ide!

Kram

Tiina said...

Det lät inge vidare :/ Men om du
kände att det inte klickade på nåt sätt så var det ju bra att du avslutade dejten, onödigt att fortsätta om du inte ser någon som helst framtid.

Det är bra att du är lite kräsen eftersom det är DU som kommer att vara med personen och DU som måste vara nöjd :)

Kram!

Matilda said...

Nä, men du måste ju ha en partner in crime på gatorna i London!

Jag vet så himla mkt vad du menar... liksom killen som du vet jag gillar (TYVÄRR ÄN, min hjärna vill inte ge upp) var den första på flera år som jag tänkte "honom vill jag ha!". Killen jag träffar nu är ju trevlig, söt o bra i sängen (hehe, skrev jag detta?) MEN vi har ingen connection på andra plan än typ i.. sängen. jag tänker jag ska ge honom en chans o försöka lära känna honom men nr jag väl är där är de fine att hålla käften o bara kramas.

Marliina said...

hahaha, alltid lika kul att hora om udda dejter :)

Tyckte det var helt ratt att avsluta dejten, du gjorde det ju anda pa ett bra och diskret satt. Kanns det fel fran forsta borjan finns det ju inte mkt hopp...

jag dejtade mkt i borjan nar jag kom till London och hej och ha sa mycket lustiga filurer det dok upp. Var inte sa glad at det pa den tiden men kan fa mig ett gott skratt nar jag tanker pa det idag

SW said...

Alexandra: Ja precis, åka vilse kan ju bli till ett äventyr...:)

Stina, precis jag håller med dig helt totalt. Varför skulle jag inte vara kräsen? Vi alla förtjänar ju det bästa.

Tiina: Precis, kunde inte sagt det bättre själv.

Matilda: Gaaah, I know...vi borde testa ny metoder.

Marliina: Udda dejter finns det gott om, jag borde kanske börja skriva mer om mitt dejtande? :)