Wednesday 10 June 2009

Tube strike?

Det ar tunnelbane-strejk i London! Ni som inte bor har kanske inte riktigt forstar inneborden av detta. I London bor det over 10 miljoner manniskor och tunnelbanan ar det medlet som transporterar flest manniskor snabbast genom staden. Sa nar tunnelbanelinjorna stangs pga strejk sa blir det ett fullstandigt kaos!

Well, inte for mig, eftersom jag cyklar forbi kaoset och forbi alla koer. Jag slipper sitta fast i trafiken i timmar, sta och svettas pa bussar som tar en evighet pga allt for mycket trafik.

I stallet sa sager det swish, swosh, swash sa ar jag framme.

Sjalvklart lider jag med er som drabbats....men som vanligt tar jag tillfalle i akt och gor stenhart for PRO CYCLING!


Bussen ser nagot sadar trang och mysig ut



FREEDOM!

4 comments:

Zaba said...

Alla på jobbet ojade sig om strejken. Jag satt och småflinade och tänkte på min cykel.

Fast trafiken stod ju still så det blev slalom cykling för min del.

Matilda said...

Var på en pub i mitt område - putney - nere vid themsen, duke's head. Där var massor med folk som nyss varit o tränat o tog en öl. Med tanke på de har roddarklubbar o dylikt i närheten så tänkte jag på dig o att du borde gå dit o ragga.. ;)

Marliina said...

Onskar verkligen jag kunde cykla till jobbet men det skulle nog ta lite for lang tid... (jobbar utanfor London)

Men ar inte Londons traffik svar att cykla i? Jag tycker gatorna ser ut som ett stort kaos och skulle nog vara lite radd att cykla dar... Men jag kanske har helt fel? :)

SW said...

Zaba: Jo det blev lite slalomcykling för min del också. Även lite skrik åt pedestrians som envisades med att gå ut mitt i gatan. GRR.

Matilda: Yes, when?

Marliina: Njä såklart det en helt annan grej att cykla i centrala London i jämförelse med Sverige eftersom det inte finns några cykelvägar. Men om man följer trafikreglerna och cyklar som om man kör bil så går det bra, jag tycker bara att det är roligt.